12 Aralık 2012 Çarşamba

Güneydoğu Asya'ya doğru...

Ko Phi Phi Don, Phuket, Tayland © J.RAGA – HOA- QUI
Yıllar yıllar önce, ilk sevgililer günümüzdü, Tamer muhteşem bir kart yollamıştı bana... Kartta gördüğüm yerin gerçek olma ihtimali yoktu, o kadar güzel bir yerdi ki, gerçek olamazdı. Ama kartın arkasındaki bilgi öyle demiyordu, Tayland'da böyle bir yer vardı. Madem öyle, er ya da geç oraya gidilmeliydi...

Şimdi karttaki dileği gerçekleştirmeye gidiyoruz, her gün kapıdan çıkarken baktığımız o kareye... Aslında sadece ona değil, onunla birlikte Güneydoğu Asya'nın (zamanımız yettiğince) tüm güzelliklerini görmeye gidiyoruz.

Yaklaşık on ay önce, arkadaşlarımız Filiz ve Ertekin'le bir sohbet esnasında, onların da Tayland'a gitmek istediklerini öğrendik. Bunu takip eden 1 saat içerisinde, Tayland'a hep beraber gitmeye karar vermiştik bile. Ucuz bilet bulma çabalarıyla Aralık'ta gerçekleştireceğimiz seyahatimizin uçak biletini de hemencecik Şubat ayında kesinleştirdik. Düğün hazırlıklarımızı bile son dakikada hazırlamış bir çift olarak, bu bizim için de büyük bir gelişmeydi... Ama iyi de oldu, sonrasında uzun uzun bilgilenme ve tatillerimizi ayarlama zamanı bulduk.

Şimdi elimizde görmek istediğimiz yerler listesi ve kabaca bir rotamız var. Bakalım ne kadar zamanımız yetecek, nereleri gezip görebileceğiz.

Nereleri görmek istiyoruz...

Liste aslında çok uzun ama nereler derseniz, Tayland'da; Siam'ın eski başkenti Ayyuthaya, gerçek Asya Chiang Mai, Güney Tayland'ın tropikal adaları Phuket, Ko Phi Phi, Ko Samui, Ko Phangan, Ko Tao listemizde. Bangkok'ta kaldıgımız süre içerisinde Kamboçya'ya geçerek Siem Reap'taki Angkor Wat tapınaklarını görmeyi istiyoruz. Güney Tayland'dan sonra da Malezya'da Langkawi, Penang, Kuala Lumpur ve en son Singapur duraklarımız arasında.

Seyahatimiz sırasında internet erişimimiz olduğunca fotoğraf ve deneyimlerimizi Facebook ve Twitter sayfalarımızdan paylaşacağız. Takip etmek isterseniz buyrun adresler...

Peki hazırlık için neler yaptık....

İlk olarak doktorumuza aşı konusunu danıştık. Aslında seyahat ettiğimiz bölgeye özel bir aşı olmamız gerekmiyordu.  Seyahat eden ya da etmeyen herkesin hali hazırda olması gereken Hepatit A ve Hepatit B aşılarımız eksikti ve onları tamamlattık. Ayrıca yanımıza her hangi bir vaka olması durumunda kullanmak için Malaria hapları aldık. Seyahatten önce kullanılmaya başlanan haplar da var,  biz düzenli ilaç kullanmayı sevmediğimiz için bu seçeneği tercih ettik.

Bunun dışında elbette bir seyahat eczanemiz var, sürekli elimizin altında olması gereken ve ekstrem durumlarda ihtiyacımız olabilecek bir takım malzemeyi yanımıza alıyoruz. Tayland'da rahatlıkla bulabileceğimiz ilaçlar için ise yer ayırmadık. Sırtımızda taşıyacağımız her gramın ayrı hesabını yapar olduk.

En önemlisi hafif çantalar...

Kıyafet olarak Tayland'da yıkama salonlarının bol olması ve fiyatların uygun olmasının avantajını kullanarak yanımıza cok az sayıda kıyafet alıyoruz.

Havlu olarak mikrofaser olanları tercih ettik. Outdoor mağazalarında ağırlık olarak nispeten daha hafif seçenekler olmasına rağmen, biz  iki tanesi 10€ya bulduğumuz Decathlon'un Nabaiji havlularından aldık. 80x130 luk boyu yaklaşık 200gr. Daha kaliteli ve hafif olan markalar da alınabilirdi tabi, ama bunlar fiyatına göre oldukça kaliteli ve çok hızlı kuruduklarını söyleyebilirim.

Sırtında taşımak istemediğin şeyi alma mantığıyla minimum yük taşımak için, teknolojik ürünler de dahil olmak üzere 10 kiloyu geçmeyecek iki çantamız ile Cuma günü Paris aktarmalı olarak Bangkok'a uçuyoruz. Bir arkadaşımızın deyişiyle hiç görmediğimiz renkleri görmeye gidiyoruz. Tamer için bu ilk seyahat değil. 20 sene önceki ilk seyahatinde çektiği tüm fotoğrafların Bangkok'ta takside kalmasının acısını senelerdir içinde taşıyordu. Onun için bu seyahat, biraz da acısını bastırmak ve çekilecek yeni güzel fotoğraflar demek:) bizim için ise keşif demek...

Geri sayımın başladığı bu günlerde içimizdeki heyecanı bastırmak mümkün değil tahmin edersiniz ki... Buralarda 1 ay yokuz ama Twitter hesabımız ve Facebook sayfamızda sesimizi duyuracağız...

Yollarımız açık olsun...

Ek Not (07 Şubat 2012): Gittik, gezdik, gördük ve döndük evimize… Maceralarımızı anlatmaya ise işte BURADAN başladık.

14 yorum :

1. Yolunuz acik olsun :) Bol bol fotograf paylasin facebook'da, twitter'da. Bu kara kista bize de ilac gibi gelir :)

Sevgiler

1. Cok tesekkürler Silan:)))heyecan dorukta, inanamiyorum son 24 saatin icindeyiz:)))

2. Bakalım gezginlerin ana rotası haline gelen bu yollarda neler gelecek. MErakla bekliyoruz. yollar açık ola.

1. Şimdiden kucak dolusu macera ve fotoğraf biriktirdik, dönüşte en kısa zamanda hepsini yazıya dökecek, yeterli zamanım olmasını umuyorum:)
      Yollarımız açık olsun...

3. Serap yeni yazını heyecanla bekliyorum.

1. Çok teşekkürler Gökhan, dönüşte yazı dizisi başlayacak...Koh Samui'den selamlar

4. 31 Mayısa ben de bilet aldım Bangkok, Kamboçya, Phuket, Krabi, Kuala Lumpur, Sİngapur rotasını izlicem

1. Harika, çok sevindim...kesinlikle görülmesi gereken yerler ve rotan da çok güzel:) sadece Phuket konusunu düşünmek gerekebilir...Biz Phi Phi adaları ve Phang Nga milli parkını(James Bond Adası) görmek için Phuket'te kaldık ama oralara Krabi'den de gidilebilirdi hem de çok daha uygun fiyata...Phuket'i biz pek beğenmedik anlayacağın, çok büyük bir beklentimiz de yoktu aslında. Bir de fiyatlar çok pahalı...Şu anda Koh Samui'deyiz 3 gün için gelip bir hafta kalmaya karar verdik:) hava yağmurlu ve bulutlu olmasına rağmen çok güzel, tavsiye ederim:)
      Yollarımız açık olsun...

5. Biz de 4 yıl önce Railay'a gitmiştik Krabi'den. Krabi çevresinin coğrafyasını Phuket'ten daha etkileyici bulmuştuk.
    Buralarda kış varken Güneydoğu Asya'da olmak ne güzel! O günler burnumda tüttü birden. Takipte olacağım, yolunuz açık olsun:)

1. Internet'ten Railay'a baktim da, "keske Phuket yerine Krabi'de kalsaymisiz" düsüncem iyice pekisti. Bu sefer olmadi ama bir daha ki sefere mutlaka:)
      Umarim tez zamanda yolun tekrar oralara düser...

6. Asya yolculuğunuz ile ilgili detaylı yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum, yolunuz açık olsun. sevgiler...

1. Tesekkürler Arzu, yazi yazma konusunda biraz tembelim hele de kisin ortasinda yaza girip tekrar kisa, soguga, kara dönünce iyice bir yorgunluk cöktü:) simdilik fotograflari facebook sayfamizda paylasiyorum, kendimi toparlar toparlamaz yazilari da yazmaya baslayacagim. facebook sayfamizi takip etmek istersen adresi: https://www.facebook.com/GezgindirGezeninAdi

tesekkürler, yollarimiz acik olsun...

7. Ben bu sayfaniza bakmaya ancak firsat bulabildim sevgili Turist Ömerlerimiz Serap & Tamer Co. ?! Ben gec kaldigim icin Tayland Geziniz icin arkanizdan su koyuveremedim :-) O haldeeee HO§GELDiNiZ BEYAAAAA deyyom sizlere....!!! Yaptiginiz ve ya§am stilinizi cok begenerek, taktir ederek izliyorum canlar...Hep daha da iyi olarak devam edin e mi ?? Sizlerin sayesinde bu Bülent emiceniz de oralari görmü§ gibi oluyor. Sagolasiniz...Öpüldünüz canlarim...Ba§arilar...ba§arilar...yolunuz hep acik olsun....

1. Sevgili Bülent Amcamiz,
      güzel yorumlarinla bizi ne kadar mutlu ettigini anlatamayiz sanirim. Blogumuz sayesinde biraz olsun, gittigimiz gördügümüz yerleri ayagina getirebilmissek ne mutlu bize:) o halde bu yolda devam:)
      Cok öpüyoruz seni,
      Sevgiler
      Serap & Tamer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...